Zpět

Plyny a jedy

Chupacabras
Zde je uveden výčet kouzelných i nekouzelných předmětů, které by mohl vyrobit alchymista.Jsou hlavně pro CP-alchymisty, ale PJ může některé z nich "nechat naučit" i hráče. Záleží to čistě na něm, ale rozhodně by neměl nechávat hráče vyrábět tyto předměty už od 1. úrovně. Předměty nejsou pro hráče také proto, že nemají přesné parametry. Varování: některé předměty jsou značně "trhlé".

Lektvar žraločího zubu
Mg: 13
Suroviny: 20zl
Základ: rybí tuk
Výroba: 1směna
Na 5 směn umožní dýchat pod vodou (jako vodní dech).

Aramonovy lektvary moci

Jsou to v podstatě Welfovy lektvary, ale s dlouhou dobou trvání. Platí pro ně stejná pravidla, ale může je vyrobit pouze theurg. Lektvar má dvě složky, v každé je jeden démon. Ty se musí vypít v rychlém sledu po sobě.
Doba trvání: součet doby "zůstání" obou démonů. Složka vlastnosti Složka zlepšení
Sil Obr Odl Int Chr +1 +2 +3
Mg 50 150 300 450 300 Mg 100 400 880
Zl 65 150 310 470 310 Zl 160 625 1380
Sféra Vehuiah Sirael Jesael Hasiel Sféra Jesael Jeliel Cachetel Caliel

Araxový jed
Suroviny - 20
Základ - voda
Popis - kapalina žluté barvy
Aplikace - požitím
Rozsah - past 7/bolest hlavy, postava se nemůže soustředit.

Expurdicum
Suroviny - 60
Popis - kapalina žluté barvy
Základ - Bronzová láhev, 2 plody šurinu lékořice, 2X mandragora
Aplikace - požití nebo na zbrani
Rozsah - 5+2k10 životů
Trvání - Okamžitě

Hylaiský oheň
Suroviny - 10
Popis - kapalina nažloutlé barvy (výbušnina)
Základ - 2X kořalka, lékořice, 2X olej do lampy
Aplikace - styk se vzduchem
Rozsah - exploze o průměru 10 sáhů - zraňuje za 2k6životů + tlaková vlna
Trvání - okamžitě

Jed strachu
Suroviny - 30
Základ - voda
Popis - kapalina zelenkavé barvy
Aplikace - požitím
Rozsah - past 8 (u elfů 9)/postava dostane panický strach. Při sebemenším důvodu
Trvání - 2 směny

Jed z plodu šurinu

Suroviny - 20
Základ - Plod šurinu
Popis - čirá kapalina
Aplikace - na zbrani (krev)
Rozsah - past 8/ postava není schopna boje
Trvání 10 kol

Jed z ropuší stoličky
Suroviny - 20
Základ - ropuší stolička
Popis - bílý prášek bez chuti, barvy, zápachu
Aplikace - v nápoji či jídle
Rozsah - Způsobuje křeče všech svalů, (působí na elfy, lidi, hobity). Za 5kol - 2k6 životů
Trvání - do podání protijedu

Kukuris
Suroviny - 10
Základ - rostlina kukuris (bahenní)
Popis - kapalina červené barvy - bez chuti
Aplikace - ve vínu
Rozsah - 6k6 životů
Trvání - okamžitě

Květ atmonu
Suroviny - 20
Základ - "poloplod" atmonu
Popis - plyn v zelené kuličce (za 2 magy lze zkapalnit - požití)
Aplikace - vdechnutím
Rozsah - po úderu kuličkou o zem se plyn začne prudce odpařovat (3 s). Zasažená postava nemůže spát.
Trvání - 2dny/vyčerpání

Lotosový jed
Suroviny - 20
Základ - Lotos
Popis - kapalina bílé barvy
Aplikace - do krve (na zbrani)
Rozsah - 4k6 životů
Trvání - okamžitě

Miastmatikum
Suroviny - 20
Základ - kořalka, kairan, list ilmenu, plod šurinu, mandragora.
Popis - bílý drobný prášek (pudr), způsobuje náhlou únavu,bolest a snižuje obratnost.
Aplikace - kontaktní jed - 1min dotyk.
Rozsah - jedna postava (vsakuje se do pokožky)
Trvání - do zneutralizování (vodní lázeň cca 5 směn) stále

Uspávací jed
Suroviny - 20
Základ voda
Popis - čirá kapalina
Aplikace - v jídle
Rozsah - Past 9/Spánek
Trvání - 2dny

Uspávací lektvar
Suroviny - 10
Popis - kapalina bez chuti
Základ - kořalka, gulmond, tarnela
Aplikace - požití
Rozsah - past 9/spánek
Trvání - 20 směn

Vomicum

Suroviny - 20
Základ - olej, plod šurinu, mandragora, omamná okurka.
Popis - Tmavě - žlutá olejová kapalina halucinogenní jed
Aplikace - pozření
Rozsah - Past 8/delirium
Trvání - 2směny

Vraní oko čtyřlisté

Suroviny - 10
Základ - Vraní oko
Popis - kapalina fialové barvy
Aplikace - požitím
Rozsah - 2k6 životů, ale zvýší odolnost o 1 max.21.
Trvání - okamžitě - do vyléčení min. 2 životů

Zlatý klíh
Suroviny - 20
Popis - kapalina žluté barvy
Základ - voda
Aplikace - v jídle, potřebná dovednost vaření (alespoň velmi dobře)
Rozsah - Při požití způsobuje křeče za 5kol 1k6 životů.
Trvání - 5 směn

název cena množství účinek výskyt
Bucco** 12st 3mn/5mg zraní za 1-6 živ téměř všude
Halucha 3zl 2mn/- ochromí organismus na 1 směnu v temných hvozdech na vrcholcích stromů
Hladýš 8st 2mn/- ochromí organismus na 2-7 kol ve stinných místech hvozdů
Kořínek** 15st 2mn/8mg zraní za2-7 živ v lesích
Maca** 4zl 2mn/15mg zraní za 5-15 živ v horách suchého pásma
Třemdava** 1zl 1mn/6mg uspí na 4-14 kol v temných hvozdech
Nyrva* 1zl 1mn/6mg uspí na 4-14 kol v temných hvozdech

Cena je uvedena za 1 mn bylinky.
Množství udává kolik je za potřebí bylinky k jejímu užívání, za lomítkem je uvedené množství magenergie, které je za potřebí vydat na přípravu (jen u alchymisty a báby kořenářky).
*-tyto bylinky umí užívat jen bába kořenářka
**- tyto bylinky umí užívat jen alchymista

Paralyzující plyn
magenergie: 25 magů
suroviny: 75 zl
základ: alkohol
trvání: po 1-3 kolech
výroba: 12 hodin; doma
použití: kontakt s kůží
nebezpečnost: 5
síla: nic/ochromení na 3-8 směn
barva/chuť/zápach: NE/NE/NE
Může se použít jako buďto obdobně jako plynová past, nebo vypustit do ovzduší z upravené nádoby, nebo jako náplň do rachejtlí. Nebezpečnost plyne se o 1 snižuje s každým sáhem vzdálenosti od místa dopadu nebo vypuštění do vzduchu. Plyn působí jen jedno kolo, potom se zneutralizuje.

Halucingenní plyn
magenergie: 15 magů
suroviny: 100 zl
základ: různé houby
trvání: po 10 kolech
výroba: 12 hodin; doma
použití: vdechnutí
nebezpečnost: 7
síla: nic/halucinace
barva/chuť/zápach: ANO/NE/NE
Po jeho vdechnutí se postava dostane do polobdělého stavu, kdy se jí realita mění před očima a postižená osoba skutečnost vnímá jen velmi mlhavě. To se projeví následující způsobem:
Pokud se nebojuje, postava není schopna nic rozumného dělat, resp. dělá mnoho nerozumných věcí, dle uvážení PJ. Dojde-li k boji, háže si na začátku každého kola na procenta. Padne-li 75% a méně, bere se postava jako vyřazená. Rozsah 75-99% znamená, že postava se brání i útočí s postihem -3. Padnou-li ovšem dvě nuly, postava naopak získává k obraně a útoku +2. Plyn se opět může použít v rámci pasti nebo do rachejtle. Rozsah jeho působení je okruh 3 sáhy z jedné dávky, délka působení 3 kola, po celou dobu a na celém zasaženém území působí se stejnou nebezpečností. Postižená osoba halucinacemi trpí po dobu 2-4 hodin. Netřeba se zmiňovat o tom, že v jistých kruzích je tento plyn a různé jeho varianty zdrojem zábavy.

Zlé oko

magenergie: 10 magů
suroviny: 50 zl
základ: pihovatka
trvání: po 3 kolech
výroba: 3 směny
nebezpečnost: 7
síla: 1K6/2K6+10
barva/chuť/zápach: ANO/NE/NE
Zlé oko patří k nejhorším užívaným jedům na zbraních. Má barvu zaschlé krve a setře po třech zásazích.

Smrdutec (pyrofor)
magenergie: 4 magy
suroviny: 2 zl
základ: tchoří sádlo
trvání: ihned
výroba: 1 směna
Tento výrobek velmi zapáchá při přípravě, nicméně výsledkem je skvělá mast proti popáleninám. Potřením takové rány vyléčí 8-13 životů. Dávka stačí jedno potření.